Rejestracja
Dodaj ogłoszenie
Skuteczny sposób na odchudzanie!

Otyłość i nadwaga to jeden z największych problemów dzisiejszego świata. Niezdrowy tryb życia coraz częściej dotyka każdego z nas. Jak walczyć z tym problemem? Dowiedz się jak pozbyć się zbędnych kilogramów w łatwy i przyjemny sposób

 

Po pierwsze: nie katuj się! Głodówki i diety błyskawiczne to blef. Wyniszczą one tylko Twój organizm. Wszystkie diety poniżej 1000 kalorii są niezdrowe, a mogą być wręcz bardzo szkodliwe dla Twojego organizmu. Nawet, jeśli uda Ci się zrzucić te kilka kilogramów, nie będzie to zbędny tłuszcz, a tkanka mięśniowa. Nasze ciało jest jak maszyna – zaprogramowane broni się przed śmiercią głodową. Tak właśnie postrzega rygorystyczne podejście do spożywania pokarmów. Twój metabolizm spowolni się i mimo małej ilości zjadanego pokarmu znów zaczniesz przybierać na wadze.

Po drugie: ruch! Jeśli Twój czas nie pozwala Ci na regularne treningi pomyśl o czymś prostszym. Korzystaj ze schodów zamiast z windy, przespaceruj się kilka przystanków zamiast korzystać z autobusu, gimnastykuj się w czasie oglądania TV. W wolnych chwilach wybierz się na wycieczkę. Ruch to zdrowie!

Po trzecie: odpowiednie odżywianie! Najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie. Metabolizm z rana jest obniżony po nocy, a wzrasta dopiero wraz ze zjedzeniem pierwszego posiłku. Ważne by był on zdrowy i dostarczał organizmowi wszystkim potrzebnych składników. Pamiętaj by spożywać posiłki regularnie. 6 małych w ciągu dnia to optymalna ilość: 3 główne i 3 przekąski spożywane nie rzadziej, niż co 4 godziny. Jeśli Twoja praca nie pozwala CI na regularne posiłki możesz zabierać do niej jakieś małe przekąski. Ważne by nie były to bomby kaloryczne. Stosując regularne godziny jedzenia unikniesz napadów głodu, a co za tym idzie obżarstwa. Unikaj majonezu. Ten przysmak w jednej łyżeczce zawiera aż 100 kalorii. Spróbuj zastąpić go musztardą – ta ma zaledwie 20 kcal, a dodatkowo pomaga w trawieniu. Tak samo odstaw coca – colę. Pijąc codziennie jedną szklankę tego napoju w rok nabierzesz 7 kg więcej. Staraj się używać jak najwięcej przypraw w swojej codziennej diecie. Te ostre zawierają specjalne związki chemiczne znacznie przyspieszające tempo przemiany materii.

Po czwarte: woda! Woda dla naszego organizmu jest bardzo ważnym składnikiem. Działa ona odtruwająco, a do tego nawilża. Już 2 litry dziennie zmniejsza Twój apetyt i zwiększą tempo spalania kalorii. Naukowcy odkryli, że 2 szklanki wody przed każdym posiłkiem zwiększają metabolizm człowieka do 30 %. Jeśli chodzi o napoje polecamy Wam również kawę. Zwiększa ona nasza koncentrację, pobudza organizm i dostarcza nam energii, a do tego ma korzystny wpływ na przemianę materii.

Po piąte: wyeliminuj stres! Jest on główną przyczyną nadwagi i otyłości i to nie tylko u osób starszych. Niestety najczęściej ten problem dotyka płci pięknej. Stres wywołuje w naszym organizmie reakcje hormonalne. Twój organizm zaczyna myśleć, że jesteś w fizycznym niebezpieczeństwie i zaczyna wytwarzać adrenalinę – poziom Twojej energii znacząco wzrasta. Następnie Twój mózg zaczyna produkować kortyzol – zmusza on nas do uzupełnienia energii, jaką straciliśmy przez mobilizację organizmu. Doprowadza to nas do uczucia głodu. Najgorsze jest jednak to, że głód po sytuacjach stresowych zapychamy najczęściej słodyczami albo słoną i tłustą żywnością. Niezdrowe jedzenie pobudza wydzielanie się hormonu szczęścia w naszym organizmie. Organizm wraca do równowagi, a Ty możesz stać się kolejną otyłą ofiara stresu.

Nie zniechęcaj się. W zdrowym ciele zdrowy duch. Zacznij żyć według tych kilku prostych wskazówek, a szybko osiągniesz pożądane rezultaty.





waga do schudniecia

Reklama
logotyp1 logotyp2 logotyp3